Vyberte si krajinuVyberte si krajinu
Slovensko - Pre domácnosti

Pozorovateľ dizajnu

Každý rok Tarkett obohacuje svoju paletu výrobkov o nové dizajny, farby a materiály. Keď prichádza nový komerčný rad 2010-2011, dizajnéri Tarkett-u sú už na polceste v tvorbe nasledujúcej kolekcie.  Vysvetľujú, ako vyrobia kolekciu, ktorú chcú zákazníci.

Dizajnéri

Keď prichádza nová kolekcia 2010-2011 do predaja, dizajnéri spoločnosti Tarkett na celom svete sú už na polceste v príprave nasledujúcej. Každá kolekcia predstavuje dva roky získavania informácií, rozvíjania nápadov a prichádzania s novými výrobkami, všetko s cieľom, ako hovorí Beatrice Mange, viceprezidentka pre dizajn v spoločnosti Tarkett: „„Vyrábať kolekcie, ktoré ponúkajú riešenia pre každú aplikáciu a každé použitie s najširšou možnou paletou štruktúr, farieb a vzorov.“

Vyhľadávanie trendov

Sandrine Bellavoine vedie Trend Competence and Forecast Centre v spoločnosti Tarkett a je zodpovedná za získavanie najlepších dizajnérov pre nový rozvoj. Podľa nej „Vytváranie novej kolekcie je spolupráca“. To znamená udržiavať úzke kontakty s medzinárodnými skupinami pre monitorovanie trendov a s inými dizajnérmi. Tiež navštevuje veľtrhy - nielen také, ktoré sa zameriavajú na podlahy a stavebný priemysel - ale všetkých typov dizajnu a sektorov, ako je napríklad zdravotníctvo a vzdelávanie.  „Sú príležitosťou“, hovorí, „porozumieť špecifickým požiadavkám jednotlivých prostredí a časťou, ktorou podlahové riešenia môžu byť v celkovom dizajne.“

Pohľad zákazníka

V niektorých prípadoch, ako je napríklad zdravotníctvo a vzdelávanie, môže mať výskum fyziologických a psychologických účinkov určitých farieb a vzorov vážne dôsledky.   Veľmi dobre si uvedomujeme,“ hovorí Beatrice, „že v určitých priestoroch musíte byť veľmi citliví k dôležitosti farby a vzorov.  Napríklad v nemocniciach určité farby vytvárajú prostredie, ktoré je emocionálnejšie uspokojivé.  Alebo niektoré vzory môžu byť vizuálnym narušením pre ľudí, akými sú napríklad epileptici.  Toto zaujíma hlavne našich zákazníkov a my si musíme byť istí, že pracujeme s úplne najnovšími informáciami.“  Ale napokon kolekcia vždy musí zistiť rozdiel medzi praktickými požiadavkami a estetikou.

Nová inšpirácia

V niektorých prípadoch môžu tiež odborníci zvonku poskytnúť nové pohľady na to, ako možno výrobky použiť.  To sa stalo za posledných niekoľko rokov, keď vedúci dizajnéri a architekti začali skúmať vizuálny a technický potenciál PVC.  Toto zase, naopak, ovplyvnilo dizajnérov.

 „Keď vidíme, ako sa PVC používa vzrušujúcimi novými spôsobmi,“ hovorí Sandrine, „je to inšpirácia pre nové dizajny. Preto sme vyvinuli a pokračujeme vo vývoji nových výrobkov a širších paliet v novodobom dizajne. S výrobkom, ktorý je tak univerzálny ako bytové PVC od spoločnosti Tarkett, jednoducho neexistuje žiadna hranica dizajnov.  Príroda, abstraktnosť - čokoľvek sa vám páči, môžete reprodukovať na PVC.

Profesionáli k vašim službám:

To, ako sa špecifické dizajny používajú, determinuje finálny výsledok.  Ako súčasť celkového servisu spoločnosti Tarkett dizajnový tím tiež poskytuje rady, ako používať farebné kombinácie pre najlepší účinok, alebo o tom, ako používať dizajn podlahových materiálov na hľadanie cesty alebo označovanie či vytváranie identity.

Dizajnový tím tiež reaguje na otázky o dizajnoch pre špecifické výrobky. „Nedávno sme boli oslovení naším predajným tímom v UK,“ vysvetľuje Sandrine, „pretože prieskum ukázal dopyt po bezpečnostných podlahových materiáloch so širšou paletou dizajnu - ktoré nevyzerajú ako bezpečnostné výrobky.  Chceli niečo, čo vyzerá viac prírodne, ako drevo, ale zachováva si špecifické technické vlastnosti.“ Dizajn vytvorený na základe tohto dopytu je ideálnym riešením pre miesta, ako sú jasle, kde sa vyžaduje teplá a domácka atmosféra, rovnako ako aj bezpečnosť.

Nakoniec, pre veľmi špecifické požiadavky, Floorcraft Design Service zo spoločnosti Tarkett  ponúka klientom aj prispôsobené riešenia, ktoré robia podlahu funkčnou v pravom slova zmysle.

 

Nové výrobky

Výskum, ktorý vykonali naši dizajnéri, a ich kontakt s klientmi môže poskytnúť inšpiráciu pre nové výrobky. Dizajnový tím úzko spolupracuje s vlastným oddelením V&V spoločnosti Tarkett a produktový manažment je do procesu výroby zapojený od prvotnej myšlienky až po hotový výrobok.  V prípade homogénneho PVC, kde je vzor súčasťou výrobného procesu, je tento druh zapojenia produktového manažmentu veľmi dôležitý, pretože výroba dostupného typu dizajnu je v súčasnosti značne obmedzená.  Po celý čas sú však vyvíjané nové techniky, ktoré v budúcnosti zvýšia počet potenciálnych dizajnov.

Faktor dobrého pocitu

Dizajn nie je iba o tom, ako podlaha vyzerá – musíte mať z neho aj ten správny pocit.  Ako vysvetľuje Beatrice: "Je dôležité, aby vzhľad nevytvoril očakávania o podlahe, ktoré by dotyk nenaplnil." Aby bolo isté, že k tomu nedôjde, každý produkt dôkladne posudzujeme z hľadiska hmatového dojmu a povrchová štruktúra a embosovanie sú navrhnuté tak, aby dodávali dizajnu reálnosť.

Expandujúce možnosti

U komerčných zákazníkov môže byť výkon rovnako dôležitý ako dizajn, ktorý reflektuje najnovšie trendy.  Rovnako v mnohých situáciách istota, že sa obľúbená farba alebo dizajn naďalej budú vyrábať a budú k dispozícii, je dôležitým faktorom pri výbere dizajnu. Pre dizajnový tím je výzva vytvoriť kompletný rozsah podlahových riešení, ktoré nielen reflektujú momentálne trendy, ale tiež inkorporujú nadčasové štýly - a priradiť tieto dizajny k správnym funkcionalitám.

A budúcnosť pre podlahový materiál. Takže čo dizajnový tím vytvoril pre sezónu 2010 - 2011?  „Je tu jedna téma, ktorá najmarkantnejšie prestupuje všetkými trendmi pre nastávajúci rok," hovorí Sandrine, „a tou sú environmentálne  hodnoty.  Životné prostredie je kľúčovým problémom, či už je všeobecný štýl prírodný, technologický, jednoduchý alebo elaboratívny. Toto sa odrazilo nielen vo vzhľade, ale tiež v produktových výrazoch, povrchových úpravách a výrobných technikách.“  Medzitým, poďme späť k budúcoročnej kolekcii

Políčko: Varenie so spoločnosťou Tarkett

Časť obrovského potenciálu PVC od spoločnosti Tarkett možno vidieť na výstave, ktorú vytvorila Aurelie Nangniot, dizajnová manažérka pre linoleum. Má názov „Varí Tarkett“ a všetka potrava v tejto kuchyni - koláče, čokoláda, sladkosti, keksy, marshmallow, atď. - je z PVC.  „Je to navrhnuté tak“, hovorí Beatrice Mange - Viceprezidentak Tarkett pre dizajn, „aby sa preskúmali nové pocity, a aby sa PVC ukázalo z inej perspektívy, prostredníctvom všetkých vecí, ktoré prichádzajú s varením: hra, potešenie, prekvapnie, dotyk, predstavivosť, premýšľanie....".